
İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası
Amaç
Bankanın çalışanlarının sağlığını ve güvenliğini korumaya yönelik taahhütlerini ortaya koymak, iş sağlığı ve güvenliği (İSG) kültürünü güçlendirmek, güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sağlamak ve ilgili tüm paydaşlarıyla birlikte sürdürülebilir bir İSG yönetim sistemi oluşturmaktır.
İş Sağlığı ve Güvenliği Politikası
- Banka, tüm faaliyetlerinde iş sağlığı ve güvenliği (İSG) ilkelerine uygun hareket etmeyi ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamayı taahhüt eder.
- Banka, çalışanlarının sağlık ve güvenliğini önceliklendirerek iş kazaları ve meslek hastalıklarını önlemek amacıyla proaktif önlemler alır.
- Banka, İSG Kültürünü geliştirmek amacıyla çalışanlarına düzenli eğitimler verir ve farkındalığı artırıcı programlar uygular.
- Banka, iş sağlığı ve güvenliği risk değerlendirmesi yaparak, çalışanlarını ve tüm paydaşlarını olası tehlikelerden koruyacak tedbirleri alır.
- Banka, acil durum yönetim süreçlerini oluşturur ve tüm çalışanlarını bu süreçlere dahil ederek düzenli tatbikatlar gerçekleştirir.
- Banka, yapılan işin tehlike sınıfına uygun olarak gerekli hallerde kişisel koruyucu donanım (KKD) kullanımını teşvik eder ve işyerindeki güvenlik önlemlerinin sürekli olarak iyileştirilmesini sağlar.
- Banka, iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemini düzenli olarak gözden geçirir, ulusal ve uluslararası standartlara uygun hale getirir ve gerekli iyileştirmeleri yapar.
- Banka, İSG uygulamalarında tedarikçilerini ve iş ortaklarını da sürece dahil ederek güvenli çalışma ortamlarının sağlanmasını teşvik eder.
- Banka, çalışanlarının iş sağlığı ve güvenliği süreçlerine aktif katılımını teşvik eder, geri bildirim mekanizmalarını güçlendirir ve çalışan temsilcilerinin İSG süreçlerine dahil olmasını destekler.
- Banka, iş kazalarının ve meslek hastalıklarının kayıt altına alınmasını, nedenlerinin analiz edilmesini ve önleyici tedbirlerin uygulanmasını taahhüt eder.
- Banka, işyerinde meydana gelen ancak yaralanma veya ölüme neden olmadığı halde işyeri ya da iş ekipmanının zarara uğramasına yol açan veya çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olan olayları inceleyerek bunlar ile ilgili raporları düzenler.
- Banka iş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü içinde, sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimde bulunur.
- Banka, yasal mevzuatlara, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) İş Sağlığı ve Güvenliği Sözleşmelerine, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardına ve uluslararası en iyi uygulamalara tam uyum göstermeyi taahhüt eder.