
Kişisel Verilerin Korunması Aydınlatma Metni
- AYDINLATMA METNİNİN AMACI
İşbu aydınlatma metni, Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’nin (“Banka”) müşterilerinin kişisel verilerinin korunması konusunda 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında aydınlatılması, kişisel verilerinin Banka tarafından, hangi amaçlarla ve hukuki sebeplerle işlenebileceği, kimlere hangi amaçlarla aktarılabileceği hususunda bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanmıştır.
- VERİ SORUMLUSU
Veri Sorumlusu Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’dir. Banka, “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, müşterilerin kişisel verilerini, işlenmelerini gerektiren amaçla sınırlı ve bu amaç ile bağlantılı ve ölçülü şekilde, hukuka ve dürüstlük kuralına uygun olarak işlemektedir.
- İŞLENEN VERİ KATEGORİLERİ İLE KİŞİSEL VERİ İŞLEMENİN HUKUKİ SEBEBİ VE AMACI
Toplanan kişisel verileriniz, aşağıda yer verilen amaçlar ve hukuki sebepler ile Kanun’un 5. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenebilecektir.
| Veri Kategorileri | İşleme Amaçları | Hukuki Sebepler | |
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Müşteri, İşlem Güvenliği |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi, İşlem Güvenliği, Talep/ Şikayet Yönetimi, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi, Lokasyon Bilgisi |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi, İşlem Güvenliği |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Talep/ Şikayet Yönetimi, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi, Talep/ Şikayet Yönetimi, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Pazarlama |
|
|
|
| Lokasyon |
|
|
|
| Özel Nitelikli Kişisel Veriler (Sağlık Bilgisi) |
|
|
|
| Özel Nitelikli Kişisel Veriler (Ceza Mahkumiyeti) |
|
|
|
| Gerçek kişi tacir müşterimiz veya tüzel kişi müşterimizin gerçek kişi yetkilisi olmanız halinde, | |||
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans (Gerçek kişi tacirlere ait vergi durumu, vergi levhası sorgusu, kredi siciline kaydolup olunmadığı, ödeme gecikmeleri ve gelirlere ilişkin bilgiler dahil olmak üzere) |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans (Gerçek kişi tacirlere ait vergi durumu, vergi levhası sorgusu, kredi siciline kaydolup olunmadığı, ödeme gecikmeleri ve gelirlere ilişkin bilgiler dahil olmak üzere), Risk Yönetimi (Ticari müşterinin gerçek kişi olan sahibinin, ortağının ve yöneticisinin Kredi Kayıt Bürosundan çekilen bireysel kredi geçmişi, kredibilitesi ve kredi koşullarına ilişkin diğer bilgiler dahil olmak üzere) |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Pazarlama |
|
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Pazarlama, Risk Yönetimi (Ticari müşterinin gerçek kişi olan sahibinin, ortağının ve yöneticisinin Kredi Kayıt Bürosundan çekilen bireysel kredi geçmişi, kredibilitesi ve kredi koşullarına ilişkin diğer bilgiler dahil olmak üzere) |
|
|
|
- KİŞİSEL VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ
Kişisel verileriniz aşağıdaki kanallardan sözlü, yazılı veya görsel olarak,
- Sunmakta olduğumuz bankacılık hizmetleri esnasında, dijital (mobil bankacılık, internet sitesi, müşteri iletişim merkezi, IVR, AT vb.) ortamlardan yaptığınız başvurular yoluyla, yüz yüze (Genel Müdürlük, Fiziksel Bürolar ve diğer hizmet birimleri), ATM, çağrı merkezi, destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları gibi iş ilişkisi içerisinde olduğumuz kişiler, aracılık/acentelik sıfatı ile faaliyetlerini yürüttüğümüz şirketler, anlaşmalı/muhatap bankalar, anlaşmalı bayiler, müşteri görüşmeleri, üye işyerleri ve POS’lar, ulusal ve uluslararası kurumlar),
- Müşteri İletişim Merkezimiz ile gerçekleştirdiğiniz görüşme kayıtlarından otomatik olmayan yöntemle,
- İnternet sitesi, elektronik bankacılık kanalları (internet şube, mobil şube veya telefon bankacılığı), e-posta, dijital mesajlaşma platformları, hizmet birimlerine ait güvenlik kameraları, sosyal medya gibi kanallardan,
- Kayıtlı elektronik posta, elektronik tebligat, e-posta, posta, faks, kısa mesaj, SWIFT gibi kanallar ile Banka’ya yapılan her türlü bildirimler, başvurular, görüşmelerden,
- Kamu kurum ve kuruluşları aracılığı ile paylaşılan sistemlerden (Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Ticaret Sicil Gazetesi, Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi, Risk Merkezi, Noterler vb.),
- Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.) şirketlerden,
- İzin Verdiğiniz hallerde açık bankacılık kanallarından (diğer banka veya ödeme kuruluşlarından).
- AYNI RİSK GRUBUNDA YER ALANLARIN KİŞİSEL VERİLERİNİN İŞLENME AMACI
Bankacılık mevzuatı gereği, Bankamız müşterisi olmasanız dahi, bankamızın müşterisi ile aynı risk grubunda bulunmanız halinde, kredi değerlendirmeleri çerçevesinde ve Bankacılık mevzuatı uyarınca, risk grubunun belirlenebilmesi, tanımlanabilmesi, izlenebilmesi, raporlanabilmesi, risk grubuna kullandırılan kredilerin kontrol edilmesi amacıyla kişisel verileriniz işlenebilmektedir.
“Risk Grubu” ifadesi ile kısaca kendinizin, eşinizin, çocuklarınızın, anne ve babanızın veya bu kişilerin yönetim kurulu üyesi veya genel müdür oldukları, kontrol ettikleri, ortak oldukları tüzel kişiler ile bunlarla sınırlı olmamak üzere birinin ödeme güçlüğüne düşmesinin diğer bir veya birkaçının ödeme güçlüğüne düşmesi sonucunu doğuracak boyutta kefalet, garanti veya benzeri ilişkiler bulunan kişiler kastedilmektedir. Risk Grubu’nun tespitine ilişkin esaslar Bankacılık Mevzuatı çerçevesinde güncellenebilmektedir.
- İŞLENEN KİŞİSEL VERİLERİN KİMLERE VE HANGİ AMAÇLA AKTARILABİLECEĞİ
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde, Bankamız nezdinde bulunan kişisel verileriniz aşağıda belirtilen amaçlarla yurtiçinde ve yurtdışında bulunan kişilere/kurumlara aktarılabilecektir, Kanun’un 8. ve 9. maddeleri çerçevesinde üçüncü kişilere/kurumlara aktarılabilecektir:
| Aktarılan Veri Kategorileri | Aktarılan Kuruluşlar | Aktarımın Hukuki Sebebi ve Amacı |
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Kanunen yetkili kamu kurumları ve kanunen yetkili özel kuruluşlar ile yargı mercileri (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Hazine ve Maliye Bakanlığı ve başta Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) olmak üzere ilgili birimleri, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Gelir İdaresi Başkanlığı Hazine Müsteşarlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK), Kredi Kayıt Bürosu gibi kamu otoriteleri, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, vergi makamları, polis, savcılık, mahkemeler ve tahkim/arabuluculuk kurumları, noterler vb.) | Kanunlarca açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Hizmet Sağlayıcılar (Hizmetlerimizin sunulabilmesi ve faaliyetlerimizin yürütülebilmesi için hizmet aldığımız destek hizmeti kuruluşları, dış hizmet sağlayıcıları, bilişim teknolojisi altyapısı hizmeti aldığımız firmalar, hukuk büroları, avukatlar, yatırımcılar, tercümanlık büroları, danışmanlık şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, kargo/kurye/dağıtım şirketleri, gözetim/denetim/arşiv firmaları vb. 3. taraf hizmet sağlayıcılar) |
Temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla meşru menfaatimiz için verileriniz işlenmesi zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
İş ortaklarımız (Bankamız ürün ve hizmetlerinin satışı ve pazarlaması dahil iş birliği içinde olduğumuz program ortağı kuruluşlar, bankalar ve diğer finansal kuruluşlar) |
Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Ödeme işlemi hizmet sağlayıcıları ve diğer finansal kuruluşlar (yurt dışı bankalar, uluslararası ödeme sistemleri kurum ve kuruluşları) | Bankacılık Kanunu’nun 73. maddesi kapsamında müşteri sırrının paylaşılmasına ilişkin düzenlemeler doğrultusunda,
|
| Bankamıza talimat vermeniz halinde talimatınızda belirttiğiniz gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri | Talimatlarınızın yerine getirilmesi | Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması |
- KİŞİSEL VERİLERİN AZAMİ İŞLENME VE SAKLANMA SÜRESİ
Kişisel verileriniz, daha uzun süre boyunca işlenmesini ve saklanmasını öngören bir mevzuat hükmü ya da hukuki sebep bulunmaması halinde işlendikleri amaç için gerekli saklama süreleri boyunca ve Bankacılık Mevzuatı gereği asgari 10 (on) yıl süre ile işlenecek ve saklanacaktır. Bu sürelerin sonunda kişisel verileriniz derhal silinecek, yok edilecek veya anonim hale getirilecektir.
- KİŞİSEL VERİLERE İLİŞKİN ALINAN GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
Kişisel verilerinizin hukuka aykırı olarak işlenmesini veya erişilmesini önlemek ve kişisel verilerinizin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirler alınmaktadır.
- İLGİLİ KİŞİNİN BAŞVURU HAKLARI
Kanun'un 11. maddesi kapsamında aşağıdaki gibi haklarınız bulunmaktadır:
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme ve işlenmişse bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bu amaca uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında (varsa) aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini talep etme,
- Kanun'da öngörülen şartlarla kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini talep etme,
- Bu hususların kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin (olmuşsa) münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kendisi aleyhine ortaya çıkan sonuçlara itiraz etme,
- Kişisel verilerin Banka tarafından Kanun’a aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranılması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Kanun kapsamındaki taleplerinizi Bankamız internet sitesinde yayınlanan Kişisel Veri İlgili Kişi Başvuru Formu'nu eksiksiz şekilde doldurarak aşağıdaki yöntemlerle Bankamıza iletebilirsiniz.
- Bankamız Genel Müdürlük adresine posta, iadeli taahhütlü posta yoluyla ya da noter kanalıyla gönderebilirsiniz.
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabından hayatfinanskatilimbankasi@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.
- Güvenli elektronik imzaya veya mobil imzaya sahip olan kişisel e-posta adresinizi veya sistemimize kaydolmak için kullandığınız e-posta adresini kullanarak kvkk@hayatfinans.com.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Bankamız niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet doğurması halinde, Bankamız tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücreti ödemeniz istenebilecektir.
- AYDINLATMA METNİNİN AMACI
İşbu aydınlatma metni, Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’nin (“Banka”) mobil uygulaması (“Uygulama”) üzerinden uzaktan müşteri edinimi süreci kapsamında kişisel verilerin korunması konusunda 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında aydınlatılması, kişisel verilerin Banka tarafından, hangi amaçlarla ve hukuki sebeplerle işlenebileceği, kimlere hangi amaçlarla aktarılabileceği hususunda bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanmıştır.
- VERİ SORUMLUSU
Veri Sorumlusu Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’dir. Banka, “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, ilgililerin kişisel verilerini, işlenmelerini gerektiren amaçla sınırlı ve bu amaç ile bağlantılı ve ölçülü şekilde, hukuka ve dürüstlük kuralına uygun olarak işlemektedir.
- BANKAMIZCA İŞLENEN VERİ KATEGORİLERİ İLE KİŞİSEL VERİ İŞLEMENİN HUKUKİ SEBEBİ VE AMACI
Toplanan kişisel verileriniz, aşağıda yer verilen amaçlar ve hukuki sebepler ile Kanun’un 5. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenebilecektir.
| Veri Kategorileri | İşleme Amaçları | Hukuki Sebepler |
| Kimlik, İletişim, Görsel ve İşitsel Kayıt |
|
|
| Kimlik, Biyometrik |
|
|
- İŞLENEN KİŞİSEL VERİLERİN KİMLERE VE HANGİ AMAÇLA AKTARILABİLECEĞİ
Kişisel verileriniz aşağıda belirtilen taraflara, aşağıdaki amaçlar ve hukuki sebeplerle Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin kurallara uygun olarak aktarılabilecektir
| Aktarılan Veri Kategorileri | Aktarılan Kuruluşlar | Aktarımın Hukuki Sebebi ve Amacı |
| Kimlik, İletişim, Görsel ve İşitsel Kayıt | Kanunen yetkili kamu kurumları ve kanunen yetkili özel kuruluşlar ile yargı mercileri (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Hazine ve Maliye Bakanlığı ve başta Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) olmak üzere ilgili birimleri, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Gelir İdaresi Başkanlığı Hazine Müsteşarlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK), Kredi Kayıt Bürosu gibi kamu otoriteleri, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, vergi makamları, polis, savcılık, mahkemeler ve tahkim/arabuluculuk kurumları, noterler vb.) | Kanunlarca açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Görsel ve İşitsel Kayıt | Hizmet Sağlayıcılar (Uzaktan müşteri edinim süreçlerinin yürütülebilmesi için hizmet aldığımız destek kuruluşları, dış hizmet sağlayıcıları, bilişim teknolojisi altyapısı hizmeti aldığımız firmalar vb. 3. taraf hizmet sağlayıcılar) |
Temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla meşru menfaatimiz için verileriniz işlenmesi zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
- KİŞİSEL VERİ TOPLAMA YÖNTEMLERİ
Kişisel verileriniz, yukarıda yer verilen amaçların yerine getirilmesi kapsamında elektronik ortamda Uygulama üzerinden gerçekleştirilen uzaktan kimlik tespiti yoluyla ve resmî kurumların veri tabanları üzerinden toplanmaktadır.
- KİŞİSEL VERİLERİN AZAMİ İŞLENME VE SAKLANMA SÜRESİ
Kişisel verileriniz, daha uzun süre boyunca işlenmesini ve saklanmasını öngören bir mevzuat hükmü ya da hukuki sebep bulunmaması halinde işlendikleri amaç için gerekli saklama süreleri boyunca ve
Bankacılık Mevzuatı gereği asgari 10 (on) yıl süre ile işlenecek ve saklanacaktır. Bu sürelerin sonunda kişisel verileriniz derhal silinecek, yok edilecek veya anonim hale getirilecektir.
- İLGİLİ KİŞİNİN BAŞVURU HAKLARI
Kanun'un 11. maddesi kapsamında aşağıdaki gibi haklarınız bulunmaktadır:
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğren me ve işlenmişse bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bu amaca uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında (varsa) aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini talep etme,
- Kanun'da öngörülen şartlarla kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini talep etme,
- Bu hususların kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin (olmuşsa) münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kendisi aleyhine ortaya çıkan sonuçlara itiraz etme,
- Kişisel verilerin Banka tarafından Kanun’a aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranılması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Kanun kapsamındaki taleplerinizi Bankamız internet sitesinde yayınlanan Kişisel Veri İlgili Kişi Başvuru Formu'nu eksiksiz şekilde doldurarak aşağıdaki yöntemlerle Bankamıza iletebilirsiniz.
- Bankamız Genel Müdürlük adresine posta, iadeli taahhütlü posta yoluyla ya da noter kanalıyla gönderebilirsiniz.
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabından hayatfinanskatilimbankasi@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.
- Güvenli elektronik imzaya veya mobil imzaya sahip olan kişisel e-posta adresinizi veya sistemimize kaydolmak için kullandığınız e-posta adresini kullanarak kvkk@hayatfinans.com.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Bankamız niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet doğurması halinde, Bankamız tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücreti ödemeniz istenebilecektir.
- AYDINLATMA METNİNİN AMACI
İşbu aydınlatma metni, Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’nin (“Banka”) müşterilerinin kişisel verilerinin korunması konusunda 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında aydınlatılması, kişisel verilerinin Banka tarafından, hangi amaçlarla ve hukuki sebeplerle işlenebileceği, kimlere hangi amaçlarla aktarılabileceği hususunda bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanmıştır.
- VERİ SORUMLUSU
Veri Sorumlusu Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’dir. Banka, “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, müşterilerin kişisel verilerini, işlenmelerini gerektiren amaçla sınırlı ve bu amaç ile bağlantılı ve ölçülü şekilde, hukuka ve dürüstlük kuralına uygun olarak işlemektedir.
- İŞLENEN VERİ KATEGORİLERİ İLE KİŞİSEL VERİ İŞLEMENİN HUKUKİ SEBEBİ VE AMACI
Toplanan kişisel verileriniz, aşağıda yer verilen amaçlar ve hukuki sebepler ile Kanun’un 5. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenebilecektir.
| Veri Kategorileri | İşleme Amaçları | Hukuki Sebepler |
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Müşteri, İşlem Güvenliği |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi, İşlem Güvenliği, Talep/ Şikayet Yönetim, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi İşlem Güvenliği |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Talep/ Şikayet Yönetimi, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Talep/ Şikayet Yönetim, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Talep/ Şikâyet Yönetimi Bilgisi |
|
|
- KİŞİSEL VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ
Kişisel verileriniz aşağıdaki kanallardan sözlü, yazılı veya görsel olarak, elektronik ortamlarda otomatik veya otomatik olmayan yöntemlerle toplanabilmektedir:
- Sunmakta olduğumuz bankacılık hizmetleri esnasında, dijital (mobil bankacılık, internet sitesi, müşteri iletişim merkezi, IVR, AT vb.) ortamlardan yaptığınız başvurular yoluyla, yüz yüze (Genel Müdürlük, Fiziksel Bürolar ve diğer hizmet birimleri), ATM, çağrı merkezi, destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları gibi iş ilişkisi içerisinde olduğumuz kişiler, aracılık/acentelik sıfatı ile faaliyetlerini yürüttüğümüz şirketler, anlaşmalı/muhatap bankalar, anlaşmalı bayiler, müşteri görüşmeleri, üye işyerleri ve POS’lar, ulusal ve uluslararası kurumlar),
- Müşteri İletişim Merkezimiz ile gerçekleştirdiğiniz görüşme kayıtlarından otomatik olmayan yöntemle,
- İnternet sitesi, elektronik bankacılık kanalları (internet şube, mobil şube veya telefon bankacılığı), e-posta, dijital mesajlaşma platformları, hizmet birimlerine ait güvenlik kameraları, sosyal medya gibi kanallardan,
- Kayıtlı elektronik posta, elektronik tebligat, e-posta, posta, faks, kısa mesaj, SWIFT gibi kanallar ile Banka’ya yapılan her türlü bildirimler, başvurular, görüşmelerden,
- Kamu kurum ve kuruluşları aracılığı ile paylaşılan sistemlerden (Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Ticaret Sicil Gazetesi, Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi, Risk Merkezi, Noterler vb.)
- Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.) şirketlerden,
- İzin Verdiğiniz hallerde açık bankacılık kanallarından (diğer banka veya ödeme kuruluşlarından)
- AYNI RİSK GRUBUNDA YER ALANLARIN KİŞİSEL VERİLERİNİN İŞLENME AMACI
Bankacılık mevzuatı gereği, Bankamız müşterisi olmasanız dahi, bankamızın müşterisi ile aynı risk grubunda bulunmanız halinde, kredi değerlendirmeleri çerçevesinde ve Bankacılık mevzuatı uyarınca, risk grubunun belirlenebilmesi, tanımlanabilmesi, izlenebilmesi, raporlanabilmesi, risk grubuna kullandırılan kredilerin kontrol edilmesi amacıyla kişisel verileriniz işlenebilmektedir.
“Risk Grubu” ifadesi ile kısaca kendinizin, eşinizin, çocuklarınızın, anne ve babanızın veya bu kişilerin yönetim kurulu üyesi veya genel müdür oldukları, kontrol ettikleri, ortak oldukları tüzel kişiler ile bunlarla sınırlı olmamak üzere birinin ödeme güçlüğüne düşmesinin diğer bir veya birkaçının ödeme güçlüğüne düşmesi sonucunu doğuracak boyutta kefalet, garanti veya benzeri
ilişkiler bulunan kişiler kastedilmektedir. Risk Grubu’nun tespitine ilişkin esaslar Bankacılık Mevzuatı çerçevesinde güncellenebilmektedir.
- İŞLENEN KİŞİSEL VERİLERİN KİMLERE VE HANGİ AMAÇLA AKTARILABİLECEĞİ
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde, Bankamız nezdinde bulunan kişisel verileriniz aşağıda belirtilen amaçlarla yurtiçinde ve yurtdışında bulunan kişilere/kurumlara aktarılabilecektir, Kanun’un 8. ve 9. maddeleri çerçevesinde üçüncü kişilere/kurumlara aktarılabilecektir:
| Aktarılan Veri Kategorileri | Aktarılan Kuruluşlar | Aktarımın Hukuki Sebebi ve Amacı |
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Kanunen yetkili kamu kurumları ve kanunen yetkili özel kuruluşlar ile yargı mercileri (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Hazine ve Maliye Bakanlığı ve başta Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) olmak üzere ilgili birimleri, Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Gelir İdaresi Başkanlığı Hazine Müsteşarlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK), Kredi Kayıt Bürosu gibi kamu otoriteleri, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, vergi makamları, polis, savcılık, mahkemeler ve tahkim/arabuluculuk kurumları, noterler vb.) | Kanunlarca açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Hizmet Sağlayıcılar (Hizmetlerimizin sunulabilmesi ve faaliyetlerimizin yürütülebilmesi için hizmet aldığımız destek kuruluşları, dış hizmet sağlayıcıları, bilişim teknolojisi altyapısı hizmeti aldığımız firmalar, hukuk büroları, avukatlar, yatırımcılar, tercümanlık büroları, danışmanlık şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, kargo/kurye/dağıtım şirketleri, gözetim/denetim/arşiv firmaları vb. 3. taraf hizmet sağlayıcılar) |
Temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla meşru menfaatimiz için verileriniz işlenmesi zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
İş ortaklarımız (Bankamız ürün ve hizmetlerinin satışı ve pazarlaması dahil iş birliği içinde olduğumuz program ortağı kuruluşlar, bankalar ve diğer finansal kuruluşlar) |
Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Ödeme işlemi hizmet sağlayıcıları ve diğer finansal kuruluşlar (yurt dışı bankalar, uluslararası ödeme sistemleri kurum ve kuruluşları) | Bankacılık Kanunu’nun 73. maddesi kapsamında müşteri sırrının paylaşılmasına ilişkin düzenlemeler doğrultusunda,
|
| Bankamıza talimat vermeniz halinde talimatınızda belirttiğiniz gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri | Talimatlarınızın yerine getirilmesi | Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması |
- KİŞİSEL VERİLERİN AZAMİ İŞLENME VE SAKLANMA SÜRESİ
Kişisel verileriniz, daha uzun süre boyunca işlenmesini ve saklanmasını öngören bir mevzuat hükmü ya da hukuki sebep bulunmaması halinde işlendikleri amaç için gerekli saklama süreleri boyunca ve Bankacılık Mevzuatı gereği asgari 10 (on) yıl süre ile işlenecek ve saklanacaktır. Bu sürelerin sonunda kişisel verileriniz derhal silinecek, yok edilecek veya anonim hale getirilecektir.
- KİŞİSEL VERİLERE İLİŞKİN ALINAN GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
Kişisel verilerinizin hukuka aykırı olarak işlenmesini veya erişilmesini önlemek ve kişisel verilerinizin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirler alınmaktadır.
- İLGİLİ KİŞİNİN BAŞVURU HAKLARI
Kanun'un 11. maddesi kapsamında aşağıdaki gibi haklarınız bulunmaktadır:
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme ve işlenmişse bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bu amaca uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında (varsa) aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini talep etme,
- Kanun'da öngörülen şartlarla kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini talep etme,
- Bu hususların kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin (olmuşsa) münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kendisi aleyhine ortaya çıkan sonuçlara itiraz etme,
- Kişisel verilerin Banka tarafından Kanun’a aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranılması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Kanun kapsamındaki taleplerinizi Bankamız internet sitesinde yayınlanan Kişisel Veri İlgili Kişi Başvuru Formu'nu eksiksiz şekilde doldurarak aşağıdaki yöntemlerle Bankamıza iletebilirsiniz.
- Bankamız Genel Müdürlük adresine posta, iadeli taahhütlü posta yoluyla ya da noter kanalıyla gönderebilirsiniz.
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabından hayatfinanskatilimbankasi@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.
- Güvenli elektronik imzaya veya mobil imzaya sahip olan kişisel e-posta adresinizi veya sistemimize kaydolmak için kullandığınız e-posta adresini kullanarak kvkk@hayatfinans.com.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Bankamız niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet doğurması halinde, Bankamız tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücreti ödemeniz istenebilecektir.
- AYDINLATMA METNİNİN AMACI
İşbu aydınlatma metni, Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’nin (“Banka”) müşterilerinin kişisel verilerinin korunması konusunda 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında aydınlatılması, kişisel verilerinin Banka tarafından, hangi amaçlarla ve hukuki sebeplerle işlenebileceği, kimlere hangi amaçlarla aktarılabileceği hususunda bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanmıştır.
- VERİ SORUMLUSU
Veri Sorumlusu Hayat Finans Katılım Bankası A.Ş.’dir. Banka, “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, müşterilerin kişisel verilerini, işlenmelerini gerektiren amaçla sınırlı ve bu amaç ile bağlantılı ve ölçülü şekilde, hukuka ve dürüstlük kuralına uygun olarak işlemektedir.
- İŞLENEN VERİ KATEGORİLERİ İLE KİŞİSEL VERİ İŞLEMENİN HUKUKİ SEBEBİ VE AMACI
Toplanan kişisel verileriniz, aşağıda yer verilen amaçlar ve hukuki sebepler ile Kanun’un 5. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenebilecektir.
| Veri Kategorileri | İşleme Amaçları | Hukuki Sebepler |
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi, İşlem Güvenliği, Talep/ Şikayet Yönetim, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Talep/ Şikayet Yönetimi, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi, İşlem Güvenliği |
|
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi, Talep/ Şikayet Yönetimi, Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi |
|
|
- KİŞİSEL VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ
Kişisel verileriniz aşağıdaki kanallardan sözlü, yazılı veya görsel olarak, elektronik ortamlarda otomatik veya otomatik olmayan yöntemlerle toplanabilmektedir:
- Sunmakta olduğumuz bankacılık hizmetleri esnasında, dijital (mobil bankacılık, internet sitesi, müşteri iletişim merkezi, IVR, AT vb.) ortamlardan yaptığınız başvurular yoluyla, yüz yüze (Genel Müdürlük, Fiziksel Bürolar ve diğer hizmet birimleri), ATM, çağrı merkezi, destek hizmeti/dış hizmet kuruluşları gibi iş ilişkisi içerisinde olduğumuz kişiler, aracılık/acentelik sıfatı ile faaliyetlerini yürüttüğümüz şirketler, anlaşmalı/muhatap bankalar, anlaşmalı bayiler, müşteri görüşmeleri, üye işyerleri ve POS’lar, ulusal ve uluslararası kurumlar),
- Müşteri İletişim Merkezimiz ile gerçekleştirdiğiniz görüşme kayıtlarından otomatik olmayan yöntemle,
- İnternet sitesi, elektronik bankacılık kanalları (internet şube, mobil şube veya telefon bankacılığı), e-posta, dijital mesajlaşma platformları, hizmet birimlerine ait güvenlik kameraları, sosyal medya gibi kanallardan,
- Kayıtlı elektronik posta, elektronik tebligat, e-posta, posta, faks, kısa mesaj, SWIFT gibi kanallar ile Banka’ya yapılan her türlü bildirimler, başvurular, görüşmelerden,
- Kamu kurum ve kuruluşları aracılığı ile paylaşılan sistemlerden (Kimlik Paylaşım Sistemi, Adres Paylaşım Sistemi, Ticaret Sicil Gazetesi, Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi, Risk Merkezi, Noterler vb.),
- Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi veya en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulan (Bankalararası Kart Merkezi, Kredi Kayıt Bürosu vb.) şirketlerden,
- İzin Verdiğiniz hallerde açık bankacılık kanallarından (diğer banka veya ödeme kuruluşlarından).
- AYNI RİSK GRUBUNDA YER ALANLARIN KİŞİSEL VERİLERİNİN İŞLENME AMACI
Bankacılık mevzuatı gereği, Bankamız müşterisi olmasanız dahi, bankamızın müşterisi ile aynı risk grubunda bulunmanız halinde, kredi değerlendirmeleri çerçevesinde ve Bankacılık mevzuatı uyarınca, risk grubunun belirlenebilmesi, tanımlanabilmesi, izlenebilmesi, raporlanabilmesi, risk grubuna kullandırılan kredilerin kontrol edilmesi amacıyla kişisel verileriniz işlenebilmektedir.
“Risk Grubu” ifadesi ile kısaca kendinizin, eşinizin, çocuklarınızın, anne ve babanızın veya bu kişilerin yönetim kurulu üyesi veya genel müdür oldukları, kontrol ettikleri, ortak oldukları tüzel kişiler ile bunlarla sınırlı olmamak üzere birinin ödeme güçlüğüne düşmesinin diğer bir veya birkaçının ödeme güçlüğüne düşmesi sonucunu doğuracak boyutta kefalet, garanti veya benzeri ilişkiler bulunan kişiler kastedilmektedir. Risk Grubu’nun tespitine ilişkin esaslar Bankacılık Mevzuatı çerçevesinde güncellenebilmektedir.
- İŞLENEN KİŞİSEL VERİLERİN KİMLERE VE HANGİ AMAÇLA AKTARILABİLECEĞİ
Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde, Bankamız nezdinde bulunan kişisel verileriniz aşağıda belirtilen amaçlarla yurtiçinde ve yurtdışında bulunan kişilere/kurumlara aktarılabilecektir, Kanun’un 8. ve 9. maddeleri çerçevesinde üçüncü kişilere/kurumlara aktarılabilecektir:
| Aktarılan Veri Kategorileri | Aktarılan Kuruluşlar | Aktarımın Hukuki Sebebi ve Amacı |
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Kanunen yetkili kamu kurumları ve kanunen yetkili özel kuruluşlar ile yargı mercileri (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Hazine ve Maliye Bakanlığı ve başta Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), Yatırımcı Tanzim Merkezi olmak üzere ilgili birimleri, Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK), Kredi Kayıt Bürosu gibi kamu otoriteleri, düzenleyici ve denetleyici kurumlar, vergi makamları, polis, savcılık, mahkemeler ve tahkim/arabuluculuk kurumları, noterler vb.) | Kanunlarca açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Hizmet Sağlayıcılar (Hizmetlerimizin sunulabilmesi ve faaliyetlerimizin yürütülebilmesi için hizmet aldığımız destek kuruluşları, dış hizmet sağlayıcıları, bilişim teknolojisi altyapısı hizmeti aldığımız firmalar, hukuk büroları, avukatlar, yatırımcılar, tercümanlık büroları, danışmanlık şirketleri, bağımsız denetim şirketleri, kargo/kurye/dağıtım şirketleri, gözetim/denetim/arşiv firmaları vb. 3. taraf hizmet sağlayıcılar) |
Temel hak ve özgürlüklerinize zarar vermemek kaydıyla meşru menfaatimiz için verileriniz işlenmesi zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
İş ortaklarımız (Bankamız ürün ve hizmetlerinin satışı ve pazarlaması dahil iş birliği içinde olduğumuz program ortağı kuruluşlar, bankalar ve diğer finansal kuruluşlar) |
Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması hukuki sebebine dayalı olarak,
|
| Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Finans, Risk Yönetimi |
Ödeme işlemi hizmet sağlayıcıları ve diğer finansal kuruluşlar (yurt dışı bankalar, uluslararası ödeme sistemleri kurum ve kuruluşları) | Bankacılık Kanunu’nun 73. maddesi kapsamında müşteri sırrının paylaşılmasına ilişkin düzenlemeler doğrultusunda,
|
| Bankamıza talimat vermeniz halinde talimatınızda belirttiğiniz gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişileri | Talimatlarınızın yerine getirilmesi | Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması |
- KİŞİSEL VERİLERİN AZAMİ İŞLENME VE SAKLANMA SÜRESİ
Kişisel verileriniz, daha uzun süre boyunca işlenmesini ve saklanmasını öngören bir mevzuat hükmü ya da hukuki sebep bulunmaması halinde işlendikleri amaç için gerekli saklama süreleri boyunca ve Bankacılık Mevzuatı gereği asgari 10 (on) yıl süre ile işlenecek ve saklanacaktır. Bu sürelerin sonunda kişisel verileriniz derhal silinecek, yok edilecek veya anonim hale getirilecektir.
- KİŞİSEL VERİLERE İLİŞKİN ALINAN GÜVENLİK ÖNLEMLERİ
Kişisel verilerinizin hukuka aykırı olarak işlenmesini veya erişilmesini önlemek ve kişisel verilerinizin muhafazasını sağlamak amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirler alınmaktadır.
- İLGİLİ KİŞİNİN BAŞVURU HAKLARI
Kanun'un 11. maddesi kapsamında aşağıdaki gibi haklarınız bulunmaktadır:
- Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme ve işlenmişse bilgi talep etme,
- Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bu amaca uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Kişisel verilerinizin yurt içinde veya yurt dışında (varsa) aktarıldığı üçüncü kişileri öğrenme,
- Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini talep etme,
- Kanun'da öngörülen şartlarla kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini talep etme,
- Bu hususların kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin (olmuşsa) münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kendisi aleyhine ortaya çıkan sonuçlara itiraz etme,
- Kişisel verilerin Banka tarafından Kanun’a aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranılması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Kanun kapsamındaki taleplerinizi Bankamız internet sitesinde yayınlanan Kişisel Veri İlgili Kişi Başvuru Formu'nu eksiksiz şekilde doldurarak aşağıdaki yöntemlerle Bankamıza iletebilirsiniz.
- Bankamız Genel Müdürlük adresine posta, iadeli taahhütlü posta yoluyla ya da noter kanalıyla gönderebilirsiniz.
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) hesabından hayatfinanskatilimbankasi@hs03.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak iletebilirsiniz.
- Güvenli elektronik imzaya veya mobil imzaya sahip olan kişisel e-posta adresinizi veya sistemimize kaydolmak için kullandığınız e-posta adresini kullanarak kvkk@hayatfinans.com.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Bankamız niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet doğurması halinde, Bankamız tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücreti ödemeniz istenebilecektir.